Första långa promenaden

Nu har man varit ute med hunden i två timmar.
Spatserade runt i skogen, träffade lite folk och fick en guidad tur av en gubbe. Som vanligt fick jag lovord för Tyke, att han var fin och skötte sig bra. Alltid lika roligt att höra.
Jag gick förbi folkets park, det låg inte alls långt bort. Det tar max 10 minuter att gå dit. Så det var ju himla bra ifall man ska gå och dansa sen.

Sen fick jag reda på att vi hade kallbadhus precis här ute också. Dit tar det kanske 15-20 minuter att gå. Nybyggt sen förra året tydligen. Det var hopptorn och allt sånt där spännande.
Nu var det dock en plogad skridskobana där, runt hela sjön.
Det blir säkert varmt där på sommaren för det var ingen stor sjö.

Man ser Salberga anstalten utanför fönstret här och jag gick förbi den nu när jag var ute. Ruskigt stor är den.
Livsfarliga elstaket hela vägen runt också. Det ska visst vara en klass 2 anstalt. De har tydligen sexualbrottslingar där. Känns ju sisådär att man typ ser in till dem. Men det ska nog inte vara några problem.

Börjar bli riktigt sugen på att hitta en kör att sjunga i också.
Det ska finnas ett par stycken, men först måste jag lära Tyke att vara ensam hemma.
Men det har gått riktigt bra med träningen nu. Men funderar på att knacka på grannarna ovanför som har ungar som väsnas så in i helvete och fråga om de har lust att smsa mig om han börjar störa när jag inte är hemma.
Så slipper de en jobbig hund och jag slipper bli utslängd.

Och det var riktigt många kanaler i grundutbudet här också. Så jag tror inte vi ska ordna box. Gratis är gott så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0