Lite tankar och info

Imorgon kommer Jens hit.
Kan knappt vänta, så jobbigt att vara utan honom. Och det är ju en bra bit att åka nu när jag bor på Muskö och han bor i Uppsala. Men han är gullig och åker hit så fort han kan efter han har hållt sin danslektion imorgon.
Han ska undervisa på en skola imorgon. Stackars honom att göra det själv. Det är svårare än vad man tror att hålla reda på en massa ungar som ska lära sig dansa och som absolut inte vill ta i varandra.
Jag har köpt lite danspedagogiska böcker som jag ska läsa inför att vi ska erbjuda våra tjänster till skolor och liknande sen. Jag vill gärna veta precis vad jag håller på med innan jag gör något sådant.

Idag har jag åter igen fastnat på massa inredningsbutiker på nätet. Farligt att kolla runt så. Men billigare än att åka in till stan och kika för då vet jag att jag kommer hem med allt jag gillar.
Och jag är för lat för att handla på nätet. Det låter konstigt men jag tycker det är skitjobbigt att betala online och sen vara tvungen att gå och hämta ut ett paket. Mycket enklare att handla själv.

Ett problem som kommer försvinna när vi flyttar ihop är att jag nog inte kommer glömma att äta.
Av någon anledning så fort jag är ensam så är maten det första som försvinner från ska göra listan.
Jag har så mycket annat roligt och intressant att göra så jag inte riktigt har tid.
Idag har jag ätit en kaka men jag ska äta lite middag har jag tänkt.
Men det är så tråkigt att laga mat till sig själv.

Och Jens gnäller lite när jag lagar mat också. Han tycker att jag lagar för god mat så han skyller på mig att han gått upp i vikt sen vi träffades. Det har ifs jag också gjort så det ska det bli ändring på så fort vi har installerat oss ordentligt i lägenheten.

Och förresten det finns bakbord i lägenheten. Jag är så otroligt lycklig över detta för det betyder att jag kan börja baka bröd igen utan massa trassel och att det är trångt. Snacka om att Jens kommer bli bortskämd med maten. Men det förtjänar han för han är så himla gullig emot mig annars. Snällare och mer förstående kille får man leta efter <3
Och om sex dagar bor vi ihop, fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0