Provred

Nu har jag varit och provridit, hästen ville springa springa och springa.
Men när jag fick ner tempot lite gick det bra. Man måste bråka ganska mycket med henne om hon ska få in rumpan och det tänker jag inte ge mig på första gången.
Fick köra in mot väggen ett par gånger för att hon rusade så mycket.
Men det gick bättre och bättre, antar att hon testade mig en hel del. Vi ska försöka rida ut tillsammans nu på måndag om det finns häst att låna och är fint väder.
Jag tror det kommer gå bättre, för i ridhuset har hon tränat galopp med henne på senaste tiden.

Nu ska jag ta ett långt varmt bad i badkaret :D
Kolla på en film och ta det lite lugnt, försöka kurera min kropp efter flytt och ridning. Man är ju lagom mör nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0