Snart flytt

På tisdag bär det av, nu är det bara tre dagar kvar.
Imorgon ska vi packa bilen med saker som är viktiga första tiden i lägenheten. Sen kör jag till bro och sover där tills på tisdag när vi får hämta nycklarna.
Möblerna här ute får man väl hämta på fredag nästa vecka antar jag. Kökssoffan och byråer och sådant viktigt.

Och fiskarna så klart. De ska få flytta in i det stora akvariet igen.
Och jag ska ta och köpa lite mer kompisar till dem också. Nu är det så fattigt i akvariet. Dumma guldfisken äter alla bebisar nu när det är så trångt. Men vad ska man göra.

Idag har vi käkat pizza, och jag är så mätt så att jag dör. Och på det köpte vi lite lösgodis. Onyttigt i kvadrat alltså.
Känns som om jag inte behöver äta på en vecka nu.
Pizzan i Ösmo var inte så dum heller. Bättre än väntat.

På dan ensamtränade vi Tyke också. Han var helt hysterisk ett tag. Han har blivit helt knäpp sen vi flyttade ut i stugan, är superskraj att jag ska åka hela tiden. Och det blev nog inte bättre av att jag blev hämtad av ambulans förra helgen. Men det blev lite bättre nu med träningen och när vi åkte till Ösmo så skällde han inte ens.
Det ska nog bli bra med lite mer träning.

Det enda vi saknar är en bra stekpanna, lite underlakan och en smörgåsgrill. Kanske några fler kastruller skulle jag nog inte heller klaga på. Det blir nog helt enkelt en vända till IKEA senare. Och jag kommer säkert köpa massa inredning som jag inte skulle egentligen men det går inte att låta bli.
Och jag är en missbrukare av fyndhörnan kan man lugnt säga.

Just nu försöker jag komma på vilka färger som ska vara i alla rum.
Det kommer iaf bli rött, silver och svart och vitt i vardagsrummet. Det verkar som det blir lila,beige och vitt i sovrummet. Det lär bli ett grönt rum också, om det är datarummet eller hallen vet jag inte än.
Men det lutar åt datarummet. Hallen får väl bli en mix för att binda ihop det.

Och jag kan inte riktigt släppa idén med en vägg av ugglehängare på en vägg i hallen. Det skulle nog bli riktigt ballt. Det jag funderar på också är ifall jag har mattor till alla rum. Vardagsrummet är fixat och sovrummet och köket också. Sen får man se.

Och redan på onsdagen ska jag provrida en häst i Sala. En riktigt fin kallblodstravare. Hon kan vara lite envis fick jag höra också. Lite läskigt för jag är egentligen inte så extremt säker med så stora hästar men hon ska vara trygg så det går säkert bra.
Det är garanterat enklare än att rida på en galen fyraårig islänning. Men det känns tryggare med en sån ändå, lite närmare marken.
Men hon ska tydligen gå att köra också så det kan ju vara skoj. Även om det kommer dröja ett tag innan jag kommer våga köra fullt. Jag menar hon kan säkert komma upp i 50 km/h och det är ju inte helt ofarligt ändå.
Hoppas att hon håller sig runt 145- 150 cm men det skulle ju inte vara konstigt om hon är 165 men det återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0