En aning fördröjt!

Jag har inte skrivit här på ett bra tag nu. Dumt av mig egentligen.
Men jag har verkligen inte haft varken tid eller ork.

Jag har för det första blivit gravid, vilket ledde till ett antal månader av konstant illamående.
Sen fick jag ett nytt jobb också, som jag numera inte har kvar. Tidsbegränsad anställning.

Så nu är jag tillbaka på noll igen plus bulle i ugnen.
Nu kanske jag har tid och ork att skriva lite igen när jag inte jobbar och sover enbart.

Jag har även varit iväg på dansveckan på öland. Det var väldigt roligt och en mycket lyckad resa även fast jag kände mig lite ensam utan min sambo. Men det är väl så när man aldrig brukar vara ifrån varandra i vanliga fall.
Helt plötsligt en hel vecka utan honom var lite knögligt.

Något jag insett i och med graviditeten är att jag har ett helt nytt rum att inreda. Det kommer bli väldigt skoj att hitta de där små sakerna som gör det perfekt. Jag vill ha lite lantlig stil, vill ju egentligen bo i en sekelskiftsvilla på landet. Men lägenheten får duga så länge.
Den andra augusti ska vi iväg på ultraljud och kika på bebisen. Vi har redan hittat ett pojk och ett flicknamn som vi har fastnat för. Det är väldigt roligt och spännande.
Det ska bli riktigt kul att se ifall vi kan få reda på vad det blir för kön.

Nu någon dag ska jag ner på återvinningsvaruhuset och kika om det finns något fint att möblera barnrummet med, vill få tag på en liten gammal byrå.

Kommentarer
Postat av: Viola

Grattis till Graviditeten!

2011-07-27 @ 20:35:37
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: annette

hej.

har läst dina inlägg i spar/bufferttråden på familjeliv och vil ara säga att jag håller med dig,du och jag har både liknande erfarenheter och tankar! jag va 1timme ifrån att bli hemlös(det hängde på om hyresvärden skulle godkänna mig med min låga inkomst) idag är jag sjukpensionär och har 6.500kr netto efter skatt.kram och jag ser gärna att du fortsätter blogga!

lycka till med graviditeten oj så spännande med bäbis!

2011-07-28 @ 17:56:48
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com
Postat av: annette

hej där!

dags att skriva nåt i bloggen kanske?

kram ha en bra dag!

2011-08-01 @ 09:50:54
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0